استارتاپ ها به بسیاری از کارآفرینان جوان اجازه داده اند تا به رویاهای خود جامه عمل بپوشانند و نرم افزارهای انقلابی، نوآورانه و موفق را در بازار عرضه کنند. از طرف دیگر، ساختار کسبوکار یک استارتآپ به شدت بیثبات است و ممکن است این شرکتها به شکل غیرقابل پیشبینی عمل کنند. بسیاری از آنها به بودجه های کوچک، یا بودجه عمومی، سرمایه گذاران خصوصی یا تامین مالی جمعی متکی هستند. برای موفقیت و اجتناب از نرخ شکست وحشتناک 60 درصدی که هر ساله آن مشاغل با آن مواجه می شوند، باید سریع عمل کنند و یاد بگیرند که چگونه محصولات خود را تبلیغ کنند، بفروشند و سرمایه گذاران جدید را جذب کنند.
وقتی صحبت از تبلیغ می شود، بازاریابی دیجیتال احتمالا بهترین گزینه است. وبسایتها و رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک و توییتر میتوانند به ایجاد یک برند و پایگاه مشتری قوی کمک کنند. در واقع، ارتباط چند کاناله اکنون ترجیح داده می شود، زیرا هر کانال ممکن است به مخاطب خاصی هدایت شود. به عنوان مثال، با کمک صفحات رسانه های اجتماعی یا یک وب سایت با موقعیت مناسب، کاربران نهایی به راحتی قابل دسترسی خواهند بود. مشتریانی که به دنبال راه حل های نرم افزاری هستند ممکن است پس از یک پرس و جو خاص در Google یا از طریق تبلیغات حمایت شده در فیس بوک به صفحات شما بیایند. از سوی دیگر، روابط B2B (کسب و کار به تجارت) را می توان از طریق کانال هایی مانند لینکدین یا انجمن های دسته بندی حرفه ای ایجاد کرد.
برای به دست آوردن بهترین نتایج در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه، یک استارتاپ مهندسی نرم افزار باید بهترین ابزارهای بهینه سازی و نمایه سازی را در بازار داشته باشد. در بازاریابی، سئو به تکنیک هایی برای کسب رتبه بالا در گوگل اشاره دارد. برای مثال، اگر از https://www.wincher.com/ بازدید کنید ، میتوانید بیاموزید که یک ابزار سئو چه کاری میتواند برای تقویت حضور آنلاین شما انجام دهد. این یک تکنیک نیست، بلکه تعدادی عمل است: یافتن کلمات کلیدی مناسب، پیگیری رقبا، دریافت گزارش های کامل از رتبه بندی شما. مجموعه کامل اطلاعات جمع آوری شده از طریق ابزار سئو برای تنظیم محتوای وب سایت شما همراه با کد و توضیحات متا بسیار مهم است.
برنامه ریزی یک استراتژی بازاریابی به اندازه دانستن زمان و نحوه تنظیم آن یا در نهایت تغییر کامل آن مهم است. این یک دلیل خوب دیگر برای آماده شدن با یک ابزار سئو است: شما تمام اقدامات بازاریابی خود را پیگیری می کنید و می توانید مطالعه کنید که کدام یک بهتر عمل می کند. نکته آخر: حتی موفق ترین کمپین تبلیغاتی ممکن است برای نشان دادن ROI (بازگشت سرمایه) خود به زمان نیاز داشته باشد ، پس مراقب باشید، اما صبور باشید!